0743.030.166 office@platphormasql.ro
+5000 Integrări Platphorma SQL
+2000 Funcționalități la comandă
+50 Industrii integrate
+25 Ani de experiență

Parteneri

Acest modul asigura urmarirea analitica a clientilor si furnizorilor. In mod automat facturile emise si primite, incasarile si platile din casa si banca, CEC-urile, deconturile, avansurile si inchiderea avansurilor, compensarile sau decontarile in trei etc. produc o inregistrare in fisa de client sau furnizor a unei firme. Avantajul lucrului cu acest modul este acela ca se poate obtine o situatie exacta a unei firme oricand, fara sa se astepte inchiderea unei balante (care de regula intarzie). De evidentiat este faptul ca se poate vizualiza fisa analitica completa client/ furnizor, sau doar fisa de client, sau doar fisa de 419 a unui client etc.. Acest modul are si o parte de analiza proprie in care se pot vizualiza clientii cu cele mai mari vanzari precum si graficul vanzarilor pe luni pentru un client, o grupa de clienti sau toti clientii.

Meniul Principal

Pentru a meniul Parteneri, apasam pe butonul "Firme" din fereastra principala care ne va trimite in nomenclatorul partenerilor.

nomenclator-parteneri

Butoanele meniului nomenclatorului de parteneri sunt:

  • Adauga: – folosim pentru adauga un partener nou.
  • Modifica: – folosim pentru a modifica un partener existent.
  • Sterge: – folosim pentru a sterge un partener.
  • Cauta: - folosim pentru efectuarea de cautari dupa criteriul de ordonare ales;
  • Totaluri: – folosim pentru a calcula totalurile coloanelor; Apasam pe buton, dupa care in campul "Totaluri" din dreapta vom vedea intr-un meniu drop-down totalul fiecarei coloane. Daca dorim sa vedem totalurile intr-un fisier de tip text apasam pe butonul marcat cu o lupa.
  • Refiltrare: – folosim pentru a creea liste de selectii si a filtra articolele dupa acestea;
  • Print: – folosim pentru a tipari lista cu parteneri, pentru a o salva ca PDF, sau pentru a o trimite atasata ca PDF prin e-mail.
  • Config: – folosim pentru a seta unele configurari comune: Centralizare implicita la fisa partener (Cont, Act, Act si Cont, Necentralizat), Atentionare firma noua cu acelasi cod fiscal si blocare firma noua cu acelasi cod fiscal.
  • Ordonare – putem ordona lista dupa nume, cod, sau cod fiscal.
  • Totaluri – Meniul drop-down care ne va arata totalurile coloanelor.

Modulul de partener contine si urmatoarele rapoarte care pot fi selectate din meniul drop-down "Vezi raport":

  • Balanta desfasurata pe parteneri;
  • Nomenclatorul de persoane (terti);
  • Balanta desfasurata pe persoane (terti);
  • Deconturi de cheltuieli.

Adaugarea de parteneri

Pentru a introduce un partener apasam pe butonul "Adauga". Va aparea fereastra partenerului unde vom completa urmatoarele campuri cu informatii (cele marcate cu * sunt obligatorii):editare-partener

  • Cod*: – introducem un cod pentru gasirea rapida a partenerului;
  • Tip soc.*: – introducem tipul societatii;
  • Nume*: – introducem numele societatii;
  • Agent Implicit: - putem asocia un agent implicit (tert). Apasam pe butonul "Agent implicit" si il selectam din lista.
  • Tip TVA: - putem alege intre "platitor" , "neplatitor" si "persoana fizica".
  • Clasa: - putem defini o clasa partenerului care ne va ajuta in selectii. Apasam pe butonul clasa, si in fereastra aparuta ori selectam din lista, ori daca trebuie creat apasam butonul "Adauga", introducem numele clasei si apasam OK.
  • Domeniu – putem introduce un domeniu de activitate. Apasam pe butonul "Domeniu", si in fereastra aparuta ori selectam din lista, ori daca trebuie creat apasam butonul "Adauga", introducem numele domeniului si apasam OK.
  • Zile scandete ca si client: - setam un numar de zile scadente ca si client.
  • Zile scadente ca si furnizor - setam un numar de zile scadente ca si furnizor.
  • Aplica TVA la incasare: - alegem Da / Nu in functie de caz.
  • Retea: - daca lucram cu un partener cu o retea de puncte de lucru putem configura aici.

Sub campul "Nume" din fereastra de partener avem fisele urmatoare: Date, Puncte de lucru, Module specifice, financiare si retea.

Date

In aceasta sectiune introducem datele firmei in urmatoarele campuri:

  • Cod Fiscal*: – introducem Codul Fiscal al unitatii. Dupa introducerem putem folosi butonul "Verifica platitor TVA" pentru a prelua datele de pe siteul mfinante.
  • Reg.Comert: – introducem codul Reg.Comert;
  • CUI: – introducem codul CUI;
  • CAEN - introducem codul CAEN. In caz ca nu il cunoastem apasam pe butonul din dreapta campului si programul va deschide o lista cu toate codurile CAEN. Cautam domeniul de activitate si apasam OK.
  • Tara*: – introducem tara.
  • Judet: – introducem judetul. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Localitate: – introducem localitatea. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Cod Postal: – introducem codul postal
  • Strada: – introducem strada. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Nr. Strada: – introducem nr. strazii. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Bloc: – introducem nr. blocului. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Scara: – introducem scara. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Nr. Strada: – introducem nr. strazii. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Ap.: – introducem apartamentul. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Sector: – introducem sectorul;
  • Telefon: – introducem nr. de telefon. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Fax: – introducem nr. de fax;
  • Mobil: – introducem nr. de mobil;
  • E-mail: – introducem adresa de e-mail;
  • Web: – introducem adresa site-ului web;
  • Cont: - introducem contul bancar. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Banca: – introducem banca. Se recomanda completarea mai ales in cazul tiparirii documentelor fiscale din program (emitere facturi on-line);
  • Observatii: – putem introduce orice observatie.

Puncte de Lucru

In fisa de puncte de lucru putem adauga fiecare punct de lucru al unei retele a partenerului impreuna cu un agent.

partener-puncte-lucru

Pentru a adauga apasam pe butonul "+". In fereastra care apare completam urmatoarele campuri:

  • Cod: –codul EAN/GS1 al locatiei;
  • Nume: – introducem numele punctului de lucru;
  • Cod Fiscal: – introducem codul fiscal;
  • Tara: – introducem tara;
  • Judet: – introducem judetul;
  • Localitate: – introducem localitatea;
  • Cod Posta:l – introducem codul postal;
  • Strada: – introducem strada;
  • Nr. Str.: – introducem numarul strazii;
  • Bloc: – introducem numarul blocului;
  • Scara: – introducem scara;
  • Ap.: – introducem apartamentul;
  • Sector: – introducem sectorul;
  • Telefon: – introducem numarul de telefon;
  • Fax: – introducem nr. de fax;
  • Mobil: – introducem nr. mobil
  • E-mail: – introducem adresa de e-mail;
  • Web: – introducem adresa web a site-ului
  • Cont: – introducem contul bancar;
  • Banca: – introducem banca;
  • Agent Implicit: – putem asocia un agent implicit (tert). Apasam pe butonul agent implicit si il selectam din lista.

Module Specifice

In aceasta fisa putem vedea daca partenerul foloseste alte module din cadrul PlatphormaSQL (de ex. Modul b2b)

partener-module-specifice

Financiare

In fisa de financiare avem urmatoarele campuri:parteneri-financiare

  • Credit Maxim - se poate completa cu o suma considerata plafon maxim de creditare peste care operatorul va fi avertizat in cazul facturarii on-line;
  • Activ – activeaza avertizarea plafonului maxim de creditare;
  • Politica de pret – putem lega o politica de pret de partener apasand pe butonul "Politica De Pret". In fereastra care apare apasam pe butonul "Adauga". Introducem un nume, selectam tipul de pret dorit, si aplicam un discount acestui tip de pret.
  • Discount automat la operatiunea “DISC”

Retele

In caz ca lucrati cu parteneri care au retele de magazin si au un program prin care preiau avizele, putem configura fisierele de export aici. Codul de retea se introduce la punctul de lucru al partenerului corespunzator.

parteneri-retele

Introducerea persoanelor terte

Pentru a adauga persoane terti, in meniul Parteneri navigam spre campul de selectie "Vezi Raport".

terti

Pentru a adauga un tert apasam pe butonul "Adauga". In fereastra aparuta completam urmatoarele campuri (cele marcate cu * sunt obligatorii):

  • Marca: - cod
  • Nume*: - introducem numele persoane;
  • Prenume: – date informative;
  • CNP: - date informative;
  • Functia: - date informative;
  • Act Identitate: - date informative;
  • Data Emiterii: - date informative;
  • Data Expirarii: - date informative;
  • Emitent: - date informative;
  • Telefon: - date informative;
  • Fax: - date informative;
  • Mobil: - date informative;
  • Mail: - date informative;
  • Web: - date informative;
  • Tara: - date informative;
  • Judet: - date informative;
  • Localitate: - date informative;
  • Cod Postal: - date informative;
  • Strada: - date informative;
  • Nr. Str.: - date informative;
  • Bloc: - date informative;
  • Scara: - date informative;
  • Etaj: - date informative;
  • Ap.: - date informative;
  • Sector: - date informative;
  • Tata: - date informative;
  • Mama: - date informative;
  • Loc. Nast.: - date informative;
  • Jud. Nast.: - date informative;
  • Data Nasterii: - date informative;
  • Sex: - date informative;
  • Stare Civila: - date informative;
  • Obs1: - date informative;
  • Obs2: - date informative.

Balanta desfasurata pe parteneri

Balanta analitica a partenerilor pe conturi este obtinuta din soldurile initiale (de inceput de luna) si rulajele din acea luna. Rulajele provin din acte, din incasari si plati, precum si din note manuale (diverse reglaje).

Balanta poate fi apelata din ecranul principal, din meniul drop-down "Vezi Raport:" selectand optiunea "Balanta desfasurata pe parteneri."

parteneri-balanta

Sistemul afiseaza balanta pe parteneri pentru conditiile alese: conturi si/sau valuta.

Putem sa cerem sa vedem fisa unui partener in luna dand double-click pe el (sau folosind functia "Fisa cont partener" din meniul din stanga).

Putem sa cerem sa vedem fisa unui partener in luna dand double-click pe el (sau folosind functia "Fisa cont partener" din meniul din stanga).

Balanta desfasurata pe persoane(terti)

Balanta analitica a persoanelor pe conturi este obtinuta din soldurile initiale (de inceput de luna) si rulajele din acea luna. Rulajele provin din deconturi, acte, din incasari si plati, precum si din note manuale.

balanta-terti

Aceasta balanta este actualizata on-line de catre program si poate fi apelata din ecranul principal, meniul drop-down "Vezi Raport:" selectand optiunea "Balanta desfasurata pe persoane (terti)".

Sistemul afiseaza balanta pe persoane pentru conditiile alese. Putem sa cerem sa vedem fisa unei persoane in luna dand double-click pe ea (sau folosind functia "Fisa cont persoana" din meniul din stanga).

Deconturi de cheltuieli

Deconturile de cheltuieli centralizeaza sumele primite de catre o persoana in scopul efectuarii diverselor plati, a sumelor efectiv platite si a sumelor restituite. Sumele pot fi si in valuta, caz in care pot aparea diferente de curs, pe care sistemul le calculeaza automat.

Adaugarea unui decont poate fi facuta atat in modulul ce gestioneaza deconturile, dar si direct in momentul acordarii unui avans spre decontare. Contul de lucru usual este 542 cu analitice functie de valuta folosita.

Pentru a accesa meniul deconturi, navigam pe fisa de Parteneri, si in meniul drop-down "Vezi Raport:" selectam optiunea "Deconturi de cheltuieli".

decont-cheltuieli

Pentru a introduce un nou decont in sistem apasam butonul "Adauga".

editare-decont

Imediat dupa se va deschide o fereastra in care trebuie sa selectam persoana de care legam acest decont. Daca persoana nu exista in sistem o introducem cu butonul de "Adauga" din stanga jos a listei de selectie. Alegem apoi persoana dorita, iar sistemul va afisa urmatoarea fereastra de introducere de date al noului decont. In aceasta alegem contul in functie de valuta dorita (nu sunt permise doua valute diferite pe acelasi decont), introducem restul datelor necesare (data, numar, explicatii) si apasam OK. Dupa ce apasam OK putem introduce datele despre tranzactiile propriu zise.

Avansul de trezorerie este o plata din casa sau dintr-un cont de banca catre titularul decontului. Se vor introduce contul de trezorerie, data, explicatii si suma deoarece restul datelor sunt completate automat. Avansurile de trezorerie le introducem prin butonul "+ Avans".

Restituirea este o incasare si reprezinta banii neutilizati. Introducerea sumelor restituite se face prin butonul "+ Restituire".

Platile prin acte sunt ori prin Bon Fiscal (se va introduce actul in sistem) ori prin introducerea diverselor plati in care actul este deja in sistem (ex. factura furnizor), sau care nu necesita factura (plata unui impozit sau a unei chirii).

Plata prin bon fiscal ne va cere sa introducem actul. Dupa ce apasam butonul "+ Bon fiscal" se va deschide fereastra de introducere act Bon Fiscal. Selectam partenerul (furnizor) apasand oriunde in fereastra.

Dupa ce introducem partenerul completam Bonul fiscal (vezi pagina Bon Fiscal) si apasam OK.

Introducerea diverselor plati se face apasand butonul "+ Plata". In fereastra "Incasare/Plata" vom introduce detaliile platii:

  • Operatiune: – In acest camp vom introduce operatiunea efectuata prin aceasta plata (ex. Cheltuieli privind combustibil, cheltuieli diverse, rata credit banca, etc.)
  • Centru Profit: – Daca dorim, putem lega plata si de un centru de profit.
  • Data: – introducem data actului
  • Tip Act: – selectam tipul actului (461 Debit, Bon, Cec, chitanta, dizpozitie incasare, dizpozitie de plata si ordin de plata)
  • Nr. Act: – introducem nr. actului
  • Explicatii: – date informative
  • Suma: – introducem suma
  • Export Banca
  • Observatii: – date informative
  • Art. 152: – selectam Da sau Nu in functie de caz
  • Jurnal
  • Print: – folosim pentru a printa decontul fie in forma de Bon, Cec, chitanta, dizpozitie incasare, dizpozitie de plata.